spiondans & den mystiska dansen.

Under hösten så har F-klassen upp till fjärdeklass fått chansen att dansa en timma i veckan. I början var det många, speciellt killarna, som var lite skeptiska mot denna dans. Men det berodde nog främst på att det de tänkte på när de fick höra dans var nog att man skulle måsta dansa med någon tjej:P Som tur var så blev de flesta helt frälsta av denna dans, & längtade till torsdagarna.
Idag har de genomfört sista dansen för i höst & det gjorde dom inför varandra (F-1-2an är en grupp & 3-4 en annan) & visade upp vad de hade lärt sig. Vi hade även bjudit in 5-6an & föräldrar/syskon/mor-far föräldrar. Det var lite nervöst inför dansen för att förra veckan så var dansläraren hemma med sjuka barn & några av våra elever i F-2an har bara hunnit vara med & träna ett fåtal gånger. Men det spelade då ingen roll för dom. Det var helt fantastiskt att få sitta där i publiken och se när barnen dansade, tyvärr missade jag F-2ans lite eftersom även jag var med och dansade.
Men det var så kul att se vilken inlevelse barnen hade. Det började tåras i mina ögon rätt snabbt & sen började jag tänka på att jag bara har imorgon & nästa vecka kvar på skolan.. & då började jag gråta på riktigt. Nästintill fulgråt blev det, för jag kunde inte riktigt hålla inne mina känslor. Det känns så tråkigt. Men, jag kommer att hälsa på så fort jag får chansen:)

Imorgon är det lucia, och då hade jag tänkt att jag skulle ha några näsdukar i fickan för jag tror inte att mina ögon kommer vara speciellt torra imorgon heller.

Nu måste jag hoppa in i duschen, handtvätta lite & sedan fortsätta med tavlan... Nu vill jag bara bygga så de blir klara så jag kan koncentrera mig på andra saker som måste göras. tex, julkort, städa, slå in julklappar osv osv.

Ha det så bra!
kramhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0