weekend.

Nu är helgen snart slut.

Fredagen spenderades på kajvägen med familjen J. Supermysigt som vanligt & Jess hade lagat jättegod mat. thanks:)
Jag & Ante är inte alltid så bra på att hålla tider när vi ska till örviken, men i fredags så kändes det helt lugnt. A hade meddelat att vi skulle komma vid fyra (allt för att underlätta planeringen av maten) för jag slutade ju halv 3 & sen skulle jag ju bara en sväng in på EM & köpa tvbänken för att sedan åka hem, hämta A & åka tillbaka för att hämta den. Det gick ju jättesmidigt. Men när vi åker därifrån så börjar vi disskutera om den verkligen var så snygg som vi trodde att den skulle vara, på bilden såg den typ valnötsfärgad ut men i verkligeheten så var den en ekfärgad som såg ut som bok. typ. Så när vi körde igenom bergsbyn så ringde vi upp EM & frågade om vi skulle få igen pengarna & det skulle vi. OM vi kom på en gång. Ja.. vad skúlle vi göra.. det   (fan vad svårt det är att skriva när man har ett plåster på pekfingret!) var ju bara att vända om.
Ringa till J & säga att vi skulle bli lite sena.. typ fem. (andra gången vi ringde för att säga att vi var försenade...)
Vi hade egentligen planerat att åka förbi ursviken också för att lämna lite saker, typ mat, till stina eftersom hon skulle sova där lör till sön. Men det skippade vi. Vi var nog sena..
Men som tur så blev dom inte arga på oss. Dom är nog rätt vana vid det här laget. haha.


Lördagen spenderades i Luleå med julklapps shopping, klädprovande, god mat, hockey tittande & väldigt mycket mys. Jag flashande även brösten, ofrivilligt. Jag skulle prova några BHar på kappahl & just när jag skulle ta på mig den första så öppnas helt plötsligt dörren. Jättekul. Hon som öppnade blev lite chockad, allt hon sa var: Oj, ursäkta!  Det var ju rätt snällt iofs, men hon hade ju kunnat stänga dörren till provrummet också!
Vi sov över på Stadshotellet, Elite, ganska mysigt faktiskt. Lite tjafs var det men det ordnade sig. Ante hade bokat ett superior rum med dubbelsäng men när vi kom dit så visade det sig att dom inte ens hade några sånna rum på hotellet. Så vi fick ett annat, lite mindre men då bjöd hon på pakering i hotellgaraget istället. 140kr skulle det ha kostat annars.  Eftersom den här resan var en present till mig av A så var det ju jag som skulle få bestämma allt vi skulle göra & han skulle inte klaga nånting. Bara han fick se hockeyn, Aik-Modo. Jag gick självklart med på det eftersom det annars är väldigt svårt att få med sig honom på stan. Vi kikade lite på internet innan vi åkte om var de visade matchen men den visades ingenstans.. Men till antes enorma glädje så fanns det en plattv på rummet som visade matchen. Även det kompat av personalen pga felbokningen. Han vågade nästan inte stänga av tvn pga rädslan av att canalplus sport skulle försvinna:P
I det stora hela så var Luleå vistelsen väldigt trevlig, allt förutom upptäckten av porrtidningar i nattuksbordet & det mystiska glaset under sängen. Det fick en att undra vem det var som bodde där innan oss..

Den här söndagen började med en supergod hotellfrukost (i love it) & sedan packade vi ihop & åkte hem. Jag åkte förbi mamma en sväng & ante for till micke & carola med förhoppningen om att bli klippt. Mamma var då påväg till stan & jag bestämde mig snabbt på att hänga med så vi gick på stan en sväng & köpte några julklappar till!:)
Utöver det jag har skrivit om idag så har det inte hänt så mycket.. & det lär inte hända så mycket mer heller. Jag ska nu sätta mig i soffan & mysa med mina älsklingar.

Hoppas alla haft en lika bra helg som jag:)
kramkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0