snöstorm.

Det var inte så kul att stiga upp imorse och veta att det var min tur att köra till jobbet.
Men jag gick ut tidigt för att sopa bilen osv, för jag visste ju att det skulle ta lite extra lång tid att köra idag. Men.. jag tog mig inte ens ut från parkeringen innan jag körde fast. Så då var det bara att ringa in till ante och be snällt om hjälp. Vilket jag fick, han tog sig självklart ut på en gång. Men det var bara för att jag hann skotta undan lite snö med fötterna. Det måste ha varit därför iallafall! :P
I vanliga fall är vi på skolan vid 8 tiden men idag blev klockan närmare halv 9 innan vi äntligen var framme.

Hela dagen har jag gått och hoppats på att det skulle sluta snöa, eller iallafall blåsa. För det är inge kul att köra när det är drivor med snö på vissa ställen.
När jag skulle skjutsa hem en elev idag så höll jag tummarna hela vägen på att jag inte skulle få nå möte, för man såg inte var vägen slutade och vars diket började. Väldigt obehagligt! Men jag klarade det.
Sen var det ju tur att jag hade Mattias med mig i bilen när vi skulle hem, för då fick han putta på bilen lite så jag togmig ut från parkeringen. Så idag har jag lyckats köra fast 2ggr. Bra jobbat:P



Nu ska jag dra mig ut i stormen med Stina. Jag får väl se hur långt hon vill gå idag.


kram hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0