Nu har..

..jag just kommit ut ur duschen efter ännu ett superkul friskis pass med Maria. Det är alltid lika kul när man väl tar sig dit, men varför ska det vara så svårt att motivera sig vissa dagar?

Den här veckan känns riktigt bra, det är ännu "bara" tisdag, men ändå. Helgen kommer att bli mysig på många sätt så den längtar jag till. Och just därför så känns inte resten av veckan så jobbig, inte ens morgondagen känns jobbig. Vi är nämligen 2 kort på jobbet imorgon, men förhoppningsvis hittar vi någon som kan vicka. Annars klarar vi nog det ändå, på nåt sätt lyckas vi klara av många tuffa situationer på jobbet. We rock helt enkelt! :)

Det enda som känns lite halv stressigt inför morgondagen är att jag ska komma på en ny rastlek att genomföra med barnen, så nu ska jag sätta mig och kika runt lite på nätet efter en passande lek. Så det ska nog ordna sig.
Det är nämligen såhär att vi har hälsovecka på skolan i veckan, så vi har en liten utmaning med eleverna. En poängjakt. Poängjakten innebär i storadrag att barnen ska motionera 30 min på dagen och 30 min på kvällen, äta sallad och frukt och försöka tänka på vad de äter till fruktost och kanske göra den lite nyttigare. Ganska roligt faktiskt. Och det är inte bara barnen som ska hålla det, utan även vi lärare.. och jag måste ju säga att glassen som är i frysen känns ruggigt lockande.. men jag ska försöka hålla mig. men jag lovar inget! :P

Nu ska jag gå och göra klart pärltavlan.
Godnatt alla läsare:) (om det finns någon?:P)




                         Fin hösttavla som barnen på skolan gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0