bullbak

Idag har jag tagit mig i kragen och bakat bullar för första gången helt på egen hand.

Innan jag började baka så pratade jag med mamma i telefon och då berättade hon att hon bakat bullar igår med ett nytt recept. ett recept där man inte skulle ha i lika mycket mjöl för på så sätt skulle bullarna bli saftigare. Och man vill ju inte direkt baka torra bullar. så jag körde på mammas sätt vilket gick jättebra när jag skulle göra degen, men inte lika bra när det var dax att baka ut den.. för med mindre mjöl i degen så vet ju alla vad som händer. det är lätt att det blir lite kladdigt att baka ut! och ett tag satt nog mer av degen fast i bordet än vad som fanns kvar att knåda. Så för att få ihop dessa bullar så hade jag nog tillslut i lika mycket mjöl som det skulle vara från början. haha.
men men, huvudsaken är ju att dom är ätbara. och det hade jag faktiskt tänkt testa nu. Nybakta bullar med mjölk, det är svårtslaget!











Ja, jag är stolt över mina bullar!

Kommentarer
Postat av: Jesse

Meh hur vågar du baka och fika nybakta bullar med mjölk....utan mig?!

2008-09-23 @ 20:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0