Konditor?

I don´t think so!  

Eftersom ante fyller år på tisdag så hade jag tänkt vara duktig och hinna baka lite ikväll, innan det är dax att hämta han på jobbet. Men nu såhär efter/ mitt i bakningen så vet jag inte om det var så smart val. Jag hade nämligen tänkt göra sega chokladrutor som är jättegoda (iaf när mamma gör dom). Så jag började med smeten och allt, och det var ju skitenkelt! Jag bredde ut smeten i en form och stoppade den i ugnen, under tiden den skulle gräddas så passade jag på att börja med Blåbärsmuffinsen jag också hade tänkt hinna med. Det var inte heller så svårt att göra faktiskt, men när jag då kikar in i ugnen så är i stortsett hela smeten påväg upp och ut ur formen så det var ungefär chokladsmet överallt!! (jippie)
Jag lät den vara en liten stund till innan jag tog ut den, men jag tvivlar på att den kommer vara så bra gjord. hård på ytan och jätte geggig i mitten. Aja, back to the muffins. Jag fyllde mina formar och stoppade in dem i ugnen, började städa lite i köket och efter en stund så kikar jag in i ugnen igen.. och vad har hänt? Jo, självklart så fyllde jag formarna lite för mycket så istället för ca 20 muffins så blev det typ 1 stor.

Åh vad jag längtar till morgondagens bullbak! hm..

Nu måste jag bege mig mot solbacken, för älsklingen ville tydligen ha chirre & dirre ikväll. & det måste han ju få! Så jag återkommer väl imorgon efter bullbaket. kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0