kors & tvärs

Här kommer en liten sammanfattning av helgens alla händelser!

Fredagen började i skolskogen med hela F-1-2an. Vi plockade blåbär, gjorde banangodis på elden & bara myste i det fina vädret.
På eftermiddagen blev det broarna runt med Emma & på kvällen blev det film hos Jessica. Det var så roligt att se att Jonte äntligen lärt sig gå, det har ju varit nära länge nu!:) När jag komme till Jess så undrade hon om jag kunde hjälpa henne med en sak & "visst" tänkte jag... meen, det gick ju inte riktigt som vi hade planerat. Vi skulle nämligen limma ihop en jätte stor & fin tavla på Jonte, men det slutade med att vi skrapade av alla (!) pärlorna från tavlan ner i en hink med vatten så att limmet skulle försvinna. Och jag kan ju lova att det inte bara var en pärla...

Lördagen fick en ovanligt hurtig start, jag och emma for nämligen på friskis och svettis på campus! Riktigt kul att det har satt igång igen efter sommaren, men det kändes att det var längesen man rörde på sig.. & att man inte är van att träna så "tidigt" på morgonen:P
Eftersom rönnskär  hade match kl 15 så tänkte vi att vi skulle kika förbi & se hur det gick.. när vi for i halvlek så stod det 6-0 till Rönnsär Railcare och matchen slutade 11-0. Så jag är glad att vi inte stannade längre, det var ju nämligen svinkallt att stå på sidan om och kolla på.
Eftersom det var stugsista i helgen så tillbringades kvällen i storgrundet hos Stig & Monika, med Stig , Johnny, Anne & Ante. Vi grillade & tog det rätt lugnt så det var trevligt. Vi hälsade även på i svärfars stuga där det också blev att vi stannade för natten.

I går, söndag, så åkte vi till mamma i stugan för att hälsa på Oliver & David. Det var ju självklart kul att träffa mamma, janne, urban & ingrid också men barnen var roligast. Vi hann busa lite med barnen innan de packade ihop & åkte hem till Umeå igen.
Kvällen avslutades hos pappa i örviken med grillning & annat gott. Det var också mysigt att träffa fastrarna & prata lite:)


Ikväll är det inte många knop som gäller, jag och A ska åka en liten sväng med inlinesen medan räkorna tinar.. men sen blir det nog att krypa upp i soffan och tända lite ljus:) så mysigt.

Nu blir det inlines, kram på er!



Här kommer lite blandade bilder från helgen!
bild från skolskogen  lite dåligt kort på blåbären som vi hittade med barnen 
  bus i stinas hundbur, i stugan  charmtrollet  mitt & mammas påhitt

mammas blommor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0