tuesday.

Nu är påsken över för den här gången. Helgen har spenderats i Svärmors, svärfars & mammas stuga. Vi har även hunnit med att besöka pappa & antes mormors stuga. Men det är inte så jobbigt att hinna träffa alla när de flesta har stuga rätt nära varann:) Vädret har varit helt fantastiskt förutom söndag eftermiddag när vi kom till våran stuga, för där var det nämligen dimma. pottjätt.(haha, stavningen går ju att diskutera)
Under helgen har vi iallafall njutit av solen, ätit massa god mat & gått promenader på isen. Helt fantastiskt:)
Jag höll ju nästan på att glömma, vi har ju hunnit med att fira morbrors fru också. Och det är alltid lika trevligt att träffas. Hade ju sån tur att favvokusinen var hemma också:)

Idag började jag min dag med att besöka arbetsförmedlingen världens tråkigaste ställe. Jag kom dit ca 15 min efter att de öppnat och jag fick ändå vänta i ca en halvtimma innan det var min tur. Och det tog väl ca 5 min. max. Därefter promenerade jag vidare in till stan för att lämna in mammas glasögon som gått sönder men det var snabblagat, tog bara 10 min ungefär & efter det strosade jag runt på stan i väntan på att A skulle hämta mig för att sedan åka ut till storgrundet. Men eftersom solen hunnit försvinna bakom en massa moln innan vi tagit oss från stan så skippade vi stugan idag. Det får bli en annan gång.
Ikväll har vi ätit middag hos pappa & därefter åkte ante mot ursviken för att serva bilen & jag å lillan tog en härlig promenad till skelleftehamn. synd bara att det började regna/snöa just när vi skulle gå. Men det gick bra ändå:) Så söta är vi inte så vi smälter. haha. Om jag ska vara ärlig så längtar jag faktiskt till den dagen vi ska börja gå promenader i skelleftehamn igen:)

Idag är det bara nio dagar kvar innan våran nuvarande lägenhete ska vara tom. För nästa fredag kommer städfirman hit & gör rent. Oerhört skönt att slippa städa ur. Sen någon gång efter det så blir det inflyttning i lägenheten. Tyvärr så är jag inte jätte peppad på att flytta in i en mindre lägenhet än vi har nu, men det är mest för att jag varit så inställd på hus. Lägenheten är det inget större fel på, mkt hellre denna lägenhet i privat ägo en någon annan lägenhet i hamn. Dessutom är det ju inte för evigt vi kommer bo där heller, förhoppningsvis får vi snart flytta igen:P

Nu ska jag sätta mig och kika lite på tapeter innan jag lägger mig & läser fortsättningen på den tredje boken av Stieg Larsson:)

Kram kram!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0