home.

Jag måste faktiskt erkänna att det har varit skönt att få sova i sin egen säng igen inatt. Men det har gått bra att bo på kajvägen i helgen också. Fiskarna lever & det gör förhoppningsvis båda katterna också. Var bara Mogge som ville visa upp sig under söndags förmiddagen. Egentligen så är jag absolut ingen kattmänniska, jag tycker på något sätt att de är oberäkneliga. Men trots min mindre förtjusning till dessa djur så har jag nog aldrig varit så orolig som när katterna varit ute när vi varit på väg isäng. haha. Som tur är så var det bara sista natten som båda katterna var ute. Även den värsta. A var ute på station & jag skulle försöka sova själv. Det går ju skitbra tänkte jag. Jag somnade & hann sova i kanske en timma eller så då jag vaknade av det väldans liv. Helt obeskrivligt ljud egentligen. Så jag flög upp ur sängen & försökte kolla om jag såg något.. Sedan sprang jag runt i huset inlindad i täcket, yrvaken & livrädd. haha, måste ha varit en vacker syn!:P Efter mycket lockande så kom tillslut Mogge in medan maya fortfarande var ute. Men jag tror faktiskt att det var Mogge som var den som lät så hemskt + två andra katter som också satt ute på tomten och tittade.
Efter den händelsen var det inte lika lätt att somna om igen...


Idag kommer fastrarna & farbrorn till pappa, de åkte från gävle tidigt i imorse. Så när A slutar jobba så ska vi dit & fixa middag. Grillat. Så nu ska jag faktiskt gå & röja lite i lägenheten OM det nu är så att de vill förbi här & kika hur vi bor. Vilket jag håller tummarna för att de INTE vill:P

Ha en bra dag allihopa:)



       Detta fina väggord fick vi i present av Emma&Peder:) Stort tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0