apelsin & kaffegodis.

Just nu sitter jag i köket och försöker komma på en någotsånär bra inledning på min matematik uppsats. Jag har suttit nu i över tre timmar, men jag kan ju inte direkt påstå att jag kommit på någonting vettigt. Jag ska snart fortsätta en stund till, det är likabra att sitta när man väl har ångan uppe.
Min självdisciplin är nämligen inget att hänga i julgranen. Men om jag sitter med matematiken ikväll, tentaplugg med tjejerna imorgon & sedan förbereda inför hemtentan på onsdag & därefter hårdplugg torsdag & fredag när jag ska skriva omtentan. Då kanske, men bara kanske, jag sedan kan vara ledig resten av veckan så att vi i lugn och ro kan fixa och dona inför självaste julafton. Det vore ju super.
(nu håller jag tummarna och inbillar mig att veckan kommer se ut på detta sätt, annars kommer jag bara att bli orolig)



Innan jag avslutar så måste jag ju bara berätta om det fina luciatåget vi var & kikade på i bodbysund imorse. Även fast det blev lite felsjungningar och miss i repertoaren så ingav det en gnutta julkänslor. Det behövs kan jag lova. & oj vad jag saknar alla underbara människor på denna skola. På onsdag är det det årliga julmyset hos Majsan & jag skulle egentligen göra vad som helst för att få fara dit, men jag måste samtidigt inse att det inte går att skippa skolböckerna varje dag. Så ni får helt enkelt mysa utan mig iår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0