blandade känslor.

Imorgon kommer två kära vänner hit. Det ska bli riktigt trevligt att ses, var längesedan alla tre kunde träffas samtidigt. Om vädret tillåter så kanske det blir en stadsrunda på morgonen för att byta några julklappar & kanske fynda något i reakaoset. Oftast brukar jag inte orka slåss med alla rea galna skellefteåbor, jag brukar hellre kika på det nya i butiken. Meen, man vet ju aldrig. I år kanske jag fyndar något riktigt värt!



Dagen har tillbringats hos pappa med syster & Johan. Jag har skottat gården 3 ggr under dagen & faktiskt lyckats ägna en timma åt skolarbete. Om det vi skulle plugga till känts roligare & mer intressant så hade jag självklart pluggat hårdare. Men nu känns det bara som att jag skulle vilja ha det överstökat. Det är inte många uppgifter vi gjort under hösten som varit roliga & jag hoppas innerligt att det blir kul när nästa kurs startar, men eftersom vi tänkt så inför varje ny kurs & det hela tiden blivit en besvikelse så är det kanske lika bra att inte hoppas.
Skolarbete är helt enkelt ingenting för mig. För varjegång jag gör någonting som känns kul så får jag dåligt samvete för att jag inte sitter med näsan i skolböckerna. Men om jag då ska försöka se det från den lite mera positiva sidan så är det ju faktiskt bara 6 terminer kvar....


Kanske bäst att dra sig mot sängen & läsa lite om de oerhört intressanta gamla gubbarna.


Om ni inte märkt det så känner jag mig faktiskt lite negativ just nu!
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: e

..men hoppas du blir gladare när du kommer hem och jag sitter här med både en chokladask och en pistagekrans!

2009-12-29 @ 13:07:51
Postat av: e

har ätit 3 bitar ur chokladasken.. hoppas du kommer snart, annars kan det lätt bli fler!

2009-12-29 @ 13:09:06
Postat av: Bea

Håller verkligen med dig om pluggandet! Lätt att få dåligt samvete... jag har inte läst en enda rad under "jullovet" och kommer säkert att få sota för det. Men är det jul så är det ;) Kram!

2009-12-29 @ 20:57:09
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0