Midsommarhelgen.

Jag har varken haft tid eller lust, eller internet heller för den delen ihelgen så det har inte blivit något bloggande från min sida.
Men nu tänkte jag att ni skulle få en liten aning om vad vi haft för oss iaf:)

I torsdags efter jobbet åkte vi direkt ut till Riggans stuga & där förberedde vi tårtan till midsommarafton & grillade m.m. Vi var även ut på en båttur under kvällen:) Riktigt trevligt var det. Vi passade på att sova över där eftersom midsommarlunchen skulle ätas hos dom:)

I fredags, alltså midsommarafton, så började vi med att äta en lunch hos Riggan & Micke. Det var uppdukat med sill, potatis,silltårta, ostpaj, romröra, ägg, m.m. Riktigt gott! Till efterrätt så åt vi min & antes tårta som faktiskt blev riktigt god. Vi hade tagit receptet ur Buffé tidningen:) När vi ätit lunch så åkte vi vidare till Birger & hälsade glad midsommar och bjöd dem på lite tårta innan vi drog oss ut mot Gumhamnsudden till mamma, janne & alla hans barn & barnbarn. Där gjordes det en midsommarstång innan det blev dax att börja med maten som blev grillat. Efter maten blev det också att gå en tipsrunda innan det var dax för mig & ante att göra tårta nr.2. Även denna tårtan var ur senaste Buffé tidningen och den blev supergod den också. Mycket bär i båda tårtorna så de blev jätte bra! När vi sedan käkat efterrätt där vid 23-tiden så drog vi oss tillbaka mot skelleftehamn. Först stannade vi till på en fest i örviken men vi åkte lika snabbt därifrån. Då tog vi båten och åkte ut till Bredskär en sväng. Där det sjöngs & spelades gitarr. Tyvärr så började det ju regna just när vi satte oss i båten, men det var inte så farligt ändå. När vi sedan bestämde oss för att åka därifrån så skjutsade jag hem Jimmy & Malin innan vi åkte till mammas hus för att sova.

I går,lördag, hände det inte speciellt mycket på dagen. Vi hälsade på Jim & Jonte en sväng, käkade lunch hos Jessica & lite sånt. En ganska så seg förmiddag. Vid halv sju tiden skjutsade jag upp Ante, Jimmy & Malin till travet men jag var för trött så jag stannade hemma. Tur var väl det, för när jag varit hemma en stund så fick jag världens mensvärk så det var nog tur att jag var hemma. Vid klockan halv ett ungefär så hämtade jag hem gänget igen & ante hade turligt nog gått med vinst:) inte illa.


Idag har vi hunnit med en promenad med Jonte & Jim. Vi har varit i lekparken en sväng. Nu blir det att äta lunch och sedan ska vi till bonnstan och käka suring med pappa & catrin. Mums.

Jag har massor (iaf några stycken) av bilder från helgen. Men jag har ingen kabel här hos mamma så jag lägger in bilderna senare.
Ha en bra söndag allihopa:)

kramkram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0