Skolavslutning 2009.

Nu har ännu en skolavslutning passerat. Både med glädje och sorg.
Glädje för att det snart är sommar & förhoppningsvis bättre väder. Och sorgligt för att vi återigen skickar iväg 8 stycken helt underbara sexor. Dessutom var det min sista dag för denna gång, sista skolavslutningen med "mina barn". Det kommer att kännas otroligt tomt att inte träffa dem till hösten igen. Som tur är så hoppas jag att jag får många besök under mina tre veckors städande. inte så lockande, speciellt inte sen jag hade kunnat jobba på rönnskär under sommaren, men tre veckor går fort så det kommer nog inte att bli något problem.

Just nu känns hösten väldigt långt borta och jag hoppas att vi kommer ha en absolut underbar sommar med många roliga minnen. För om det går som planerat så sätter jag mig i skolbänken igen till hösten. Förskollärare på distans. Men jag måste ändå vänta till mitten av juli / augusti innan jag vet hur det blir. Känns på ett sätt bra att inte veta.. men samtidigt så skulle det vara bra att veta också så man slipper tänka på det hela sommaren.


Om jag ska återgå till skolavslutningen så började vi med att alla barnen sjöng "Den blomster tid nu kommer" Därefter var det F-1-2ans tur att sjunga "tvärtomvisan" & -blackout- jag kommer inte ihåg vilken sång mina kära barn sjöng. Skandal.)   När det var 3-4ans tur att sjunga så fick vi höra "Flaggan vajjar" & Jimmy Janssons "Som sommaren". 5-6 bjöd på Jasom Mraz "I´m yours" & "tjabba tjena hallå".
När alla klasserna sjungit så var det dax för sexornas hemliga framträdande. Jag hade en svag aning om vad de skulle göra, men jag var inte alls säker. Men det visade sig att jag hade rätt. Sexorna framförde "Baby Goodbye" med både sång & dans. Vilket uppträdande. Helt fantastiskt:)
När nu alla barn gjort sitt så var det ju dax för oss lärare. Vi var ju inte sämre, så vi framförde en lite omskriven version av "snälla snälla". Med en text som passar in till sexorna, och deras flytt till Burträsk.
Därefter blev det tal & avtack till sexorna, det blev många tårar och många kramar. När vi gråtit en stund så höll styrelsen tal & därefter blev det en paus i schemat. Då skulle F12 & 34 byta om, medan det skulla ommöbleras lite inne på bygdegården för då skulle barnen visa upp några danser som det gjort under våren med Katja. Barnen dansade jättefint & jag är så stolt över dem.
Vi avslutade med att alla barnen sjöng "idas sommarvisa" & därefter blev det tårtkalaset som alla väntat på:)

Sammanfattningsvis så har det varit en helt underbar vår & jag är så glad & tacksam att jag fick fortsätta hela terminen ut. Det kommer att finnas många bra minnen från min tid i Bodbyn & förhoppningsvis är det inte sista gången de ser mig där. För att avsluta detta inlägg vill jag skicka en riktigt stor & varm kram till alla mina fantastiska kollegor som jag framförallt skrattat med men även gråtit ut hos några gånger. Ni betyder väldigt mycket för mig & ni har alla en speciell plats i mitt hjärta. Glad sommar!:)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Nu fick även du mig att gråta... Läste nyss Jennifers blogg och det blev tårar där med. Hann bara torka bort dem, så blev det alltså dags igen... Vi ses på lördag! Då blir det förhoppningsvis inga tårar, eller? FEST!

2009-06-11 @ 22:15:12
Postat av: Sara

... och så avslutas dagen med ännu fler tårar... Vi kommer att sakna dig ännu mer, så framöver har du stående inbjudningar till alla fester. Kramis :)

2009-06-12 @ 00:12:43
Postat av: Jennifer

F-1-2:orna sjöng "tvärtomvisan" och "Sommarlov"=)

Jag kommer sakna er alla:)

2009-06-12 @ 15:37:09
URL: http://jennifergidlund.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag kommer sakna dig Johanna och jag VET att alla andra elever också gör det

2009-06-15 @ 15:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0