tur i oturen.

ja, det är ju faktiskt rätt bra att jag är ledig just denna vecka. Just den här veckan som stina behöver oss som mest.
Natten var ingen höjdare, vi "sov" i omgångar för att kunna hålla koll på lilltjejen. Hon blödde rejält hela natten, men egentligen så var det bra att det kom ut men det blev rätt söligt & äckligt. Såg ut som ett blodbad här hemma emellanåt. Imorse lämnade vi henne hos vetrinären (som förövrigt inte är så poppis i våra ögon) & sedan har vi inte hört något mer. Vi skulle få hämta henne vid 14.30.. en timma kvar ungefär.. Jag hoppas verkligen att det allt har gått bra.

Det är bara att fortsätta vänta..




Sen tycker jag att alla som är vetrinärer borde vilja hjälpa sjuka djur vilken tid på dygnet som helst & inte bara på "arbetstid". Sen kanske det kan vara bra att de informerar en att om ens hund har en livmodersinfektion så kommer det att rinna en blodaktik sörja i ganska stora mängder. För på så sätt slipper man ju tro att hon ska förblöda! 

Ja, det finna många fler saker de borde tänka på. Men jag orkar inte vara arg längre.










pricken över i:et denna tisdag är ju att ante sänkt annonsen på blocket så nu ringer den personer hela tiden med skambud & varje gång de ringer så hoppar man ju till & tror att det är vetrinären.
A är just nu ute på parkeringen & visar bilen för nån.. jag hoppas att han vill ha den & att han hämtar den imorgon så vi hinner städa den först + att det vore bra att ha en bil så vi kan hämta hem lillan.



Nu ska jag gå & försöka göra nåt vettigt. typ dricka vatten.

kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0