bondgården

Nu är jag nyligen hemkommen från en super trevlig & intressant aktivitetskväll/familjekväll. Det var många barn & föräldrar som kom & vi har gjort flera mysiga saker. Ni kommer förhoppningsvis, utifrån bilderna förstå vad det är allt mest vi gjort :)

          
      

Som ni ser så började vi med att gå en tipsrunda som så passande handlade om djur, både vilda & djuren på bondgården. Vi hade möjlighet att grilla korv & pinnbröd och en massa andra godsaker


   
 Det var lite geggigt & lerigt på vissa ställen, men det är ju sånt som hör till:P

     
     
Korna är ju hur-söta-som-helst. Speciellt småkalvarna:) Lägg märke till hjärtat i pannan på kon på den sista bilden!


Här kommer lite bilder från mjölkroboten. Jag försökte även ta kort när en ko blev mjölkad, men det kan vara lite svårt att se. Man ser bara lite av benen bakom roboten..
     

Helt otroligt att det kommer ut så mycket mjölk på en gång. Nästan 10L från den kon som blev mjölkad när vi såg på!



Nu vet ni lite mer om hur jag har spenderat min kväll..
Nu ska jag lägga mig i badet & tvätta bort ko-lukten:)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var mycket trevligt att så många kom=)

2009-05-18 @ 16:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0