jag är på gång!

Nu ni kära läsa, nu är jag tillbaka i bloggvärlden. Jim har varit här ikväll & hjälpt oss med internet & allt som hör till. Att få tillbaka internet underlättar ju en hel del när det gäller skolan & allt som hör till, men också när det gäller att följa alla trevliga och intressanta bloggar som jag maniskt följer.

I mitt liv just nu är det mycket som händer. Vi har fått huset, huset med stort H & jag känner mig supernöjd. Varje gång jag kliver in genom ytterdörren så känner jag mig hemma. Vi är långt ifrån klara med allt som ska göras, framförallt målas. Men vi tar en dag i taget. Vi har ju hela hösten & vintern på oss. Det jag ser mest framemot just nu är köksluckorna som A håller på med. Jag håller också tummarna på att vårat köksbord som vi beställt ska hinna komma innan fredag. :)
Annars då, mellan målningarna och pysslandet så får jag ju inte glömma bort att plugga. Vi är just nu inne i den andra kursen & examinationen denna gång är en hemtenta. Så inför morgondagens tenta så ska vi ha läst igenom en massa litteraturer. Om jag ska vara ärlig så har det kännts lite tungt att kunna prioritera pluggandet eftersom vi inte riktigt vet vad det är vi ska leta efter. Jag har läst massor, men om jag inte får veta något om vad tentan ska handla om så känns allt som onödigt vetande. Eller, ja några av böckerna har ju varit intressanta medan andra bara känns som en massa svåra ord som inte har något sammanhang. Jag hade tänkt vara duktig & kika igenom lite böcker ikväll eftersom vi får tentan imorgon eftermiddag. Men jag har haft fullt upp med annat:P

Idag har jag:
*äntligen fått vara på ica maxi & storhandlat. Pengarna försvann men nu är kyl, frys & skafferi fulla med mat. I love it!
*Jag har kokat lingonsylt- det var på tiden att lingonen fick komma ut ur frysen nu kände jag:P
*Jag har lekt med jonte medan grabbarna har fixat tv&internet.
*jag har bakat hallonkakor

+ flängt hit & dit. Diskat, städat, målat..

Så nu är pappa här & ska få provsmaka mina kakor. Hoppas de duger.

I veckan blir det att göra hemtentan samtidigt som jag är & jobbar i bodbysund. Huset skall städas & kakor & tårtor bakas. Mellan varven ska jag även hinna med att måla &...
Så som ni kanske förstår så ÄLSKAR jag att göra många saker samtidigt, eller...ja, hur det nu var?!


Kram sålänge. återkommer snart med en spännande nyhet. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0