gatlyktor.

Gatlyktor, de måste ju ha monterats vid vägkantern runt i världen av en anledning, eller hur?
Och utan att behöva visa min super intelligenta sida så tror jag mig att de sattes dit av den enkla anledningen att det skulle bli ljusare vid vägarna. Rätta mig om jag har fel, snälla.

Varför, har då någon väldigt bright (eller vad man nu vill kalla den/de personerna i fråga) person kommit på idén att TA BORT istort sett alla gatlyktor? Behöver vi inte se när vi kör bil längre, eller vad är det frågan om?

Jag har nämligen väldigt nyligt kört ett gäng partysugna människor till stan, och efter vägen är det oerhört många gatlysen, men det var bara ett fåtal som faktiskt lyste. Och jag kan inte direkt påstå att de svarta gatlyserna hjälpte mig speciellt mycket efter vägen.. speciellt inte när det kom en mötade bil.

Så om det finns någon bloggläsande person som är insatt i detta, "vi tar bort alla gatlysen, för ju mer pengar vi kan spara in...desto mer skiter vi i alla de människoliv som går till spillo i alla de trafikolyckor som kommer infinna sig"

Snälla du, kommentera & skriv ETT vettigt skäl till att mörklägga alla våra vägar.
Du kan ju iaf inte vara norrländsk bilförare, den saken är då säker.


Over and out.


Kommentarer
Postat av: Jesse

Det undrar jag också! Du borda typ skicka in det här inlägget till kommunen och fråga. =P

2009-09-13 @ 08:54:10
URL: http://minsonsmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0