borta bra, men hemma bäst!

Ja, då sitter jag här hemma på dungatan igen. Betydligt tidigare än planerat men ändå rätt nöjd & mättad av storstadsstressen.
Gårdagens middag med fastrarna var som vanligt väldigt trevlig & maten lika god som vanligt. Men när vi är påväg tillbaka till hotellet så känner jag riktigt hur magen vänder sig & jag hinner inte mer än ut ur tunnelbanan förrän jag måste uppsöka närmaste soptunna. Som tur var så var vi de enda där just då, för när man mår så dåligt är det inte så roligt med åskådare. Jag kände mig genast piggare & mindre illamående så när vi kom tillbaka till hotellet så försökte jag dricka lite vatten vilket resulterade i att jag mer eller mindre kramade toaletten halva natten:/ Vad som riktigt var galet med mig och magen vet jag inte riktigt, det jag dock vet är att jag aldrig mått så dåligt någon gång.
Ante som är så underbar letade sig ut på stockholms mörka gator efter en öppen affär så jag skulle få i mig någonting eftersom magen blev så tom. Men det var med hjärtat i halsgropen pga. krockar, arga människor, flygande glasflaskor & stora mystiska blodpölar på vägen som han lättad kom in genom dörren till hotellet. Och efter att han berättat allt som hänt under den korta tid han var borta var jag väldigt nöjd av att ha honom tillbaka. Vid tre-tiden kände jag att magen lugnat ner sig så då först vågade jag ta mig upp från golvet och lägga mig i sängen.

Idag var vi ju tvungen att checka ut från hotellet & eftersom vi ännu inte hittat oss någon bil så gjorde ante allt i sin makt för att hitta ett annat hotell så vi kunde stanna en natt extra, men eftersom alla hotell var fullbokade förutom de rummen som kostar närmare 3000kr/natt så blev vi väldigt tveksamma över att stanna. Vi bestämde oss iaf, efter många om & men att åka ut till Åkersberga & KVD nätbilsauktioner. När vi kom dit så gick vi runt och kikade på de bilar som fanns inne & vi provkörde två av dem. Dock så går inte auktionerna ut förrän imorgon så då hade vi varit tvunga att ta in på ett dyrt hotell i någon förort för att kanske vinna det högsta budet på en av bilarna. Men eftersom auktionerna inte blir klara förrän klockan 14 & 15 så hade vi ändå varit tvungna att hitta internet någonstans eftersom man alltid måste checka ut före klockan 12 & det går bara att lägga bud via internet plus att KVD stänger klockan 17 vilket innebär att vi hade varit tvunga att stanna ytteligare en natt bara för att vänta på den eventuella bilen. Så i all hast kom vi på att vi skulle hinna med planet som gick 17.15 från arlanda, iallafall om allt gick som vi ville. Och för en gångs skull så gjorde det faktiskt det, vi hann med arlanda express & det fanns lediga biljetter när vi kom till arlanda, så när vi checkat in väskorna var det bara att gå igenom säkerhetskontrollen & direkt sätta sig på planet. Tajming!:)

Så nu får vi se vad som händer de resterande dagarna av denna vecka, lägger vi högsta budet på en bil så kanske det blir ett till besök i storstan & blir det inte det så får vi se vad som händer istället.
När det gäller kräftfisket hos syster så får vi helt enkelt skjuta upp det till nästa år, för det blir tyvärr lite väl bökigt att ta sig fram och tillbaka till gränges eftersom vi inte har så lång tid på oss att vara där.  Och även om det känns väldigt skönt att vara hemma så hade det självklart varit väldigt spännande att se hur fisket går till! Men, vi laddar starkt upp inför nästa höst & nästa fiske:)

Nu ska vi bara mysa i soffan och ta det väldigt lugnt. Vi är båda utmattade efter en ansträngande natt & stressig dag.

Godnatt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0