gräsklippning.

Igår när jag kom hem från stugan så skämdes jag faktiskt lite över vår gräsmatta. Den var alldelens för lång i jämförelse med grannarnas välklippta matta. Så, jag får väl tacka svärfar som köpte hit en gräsklippare åt oss för nu, efter lite gnäll & lite vätskepåfyllnader så är gräsmattan lika fin som grannens, om inte finare:P
Jag har alltså klippt gräsmatta, Jag! Och eftersom jag varit så bortskämd (lat?) så är det faktiskt bara andra gången i mitt liv som jag klipper en gräsmatta. Första gången var åt pappas granne, men han betalade ju för jobbet!:P Hädan efter så vet jag ju att jag klarar det & att det är det närmaste ett styrkepass jag kommer att komma så det lär bli fler gräsklippningar för min del i sommar. Gräset växer ju som ogräs..!:)

Nu i skrivande stund blir nog altanen färdig på framsidan också, om det inte jäklas & fattas en bräda. Det vore ju inte så konstigt, men det blir iallfall fint. Det är huvudsaken.

Nu hoppas jag att det snart blir mat för nu kurrar magen oavbrutet.

Trötta kramar!

Kommentarer
Postat av: Bea

Haha, ja det växer verkligen som ogräs! Fast jag kan tycka att det är ganska kul att klippa gräsmattan ;)

Kramar

2010-05-31 @ 17:52:26
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0