tråkigt inlägg.

Ja, nu verkar det vara så att förkylningen hittat till dungatan. Både jag & Charlie är täta i näsan och snoriga och lilleman hade nog också lite feber när han gick och la sig. Ante har än så länge klarat sig hyfsat bra men nu börjar även han att känna sig lite hängig. Idag blev det inte mkt pluggande alls.. så jag ska gå & lägga mig nu & hoppas på en  bra pluggardag imorgon. Hur hittar man egentligen motivation till att göra saker som man verkligen inte vill göra? Jag måste verkligen lära mig det. För som det är nu och har varit till och från i höst orkar jag inte ha det i två år till. Jag måste lära mig att tro på mig själv och göra mitt bästa. För mer än så kan jag inte göra. Jag vill verkligen jobba som förskollärare men det går inte en vecka utan att jag har funderat på att hoppa av och göra någonting annat av mitt liv. Men vad? Det finns ju ingenting annat jag vill göra. Nu när terminen slutar efter jul är det två år kvar innan jag är färdig förskollärare. Två år. Två år som säkert kommer att gå jättefort. Men nu får jag dåligt samvete om jag leker med charlie istället för att plugga & när jag sitter med skolböckerna istället för att leka med charlie så får jag också dåligt samvete.
Praktiken vi haft nu i fyra veckor var rolig, jag fick väl kanske inte ut så mkt som jag hade hoppats på & jag känner mig orolig för mitt sk. utvecklingsarbete som var vår uppgift under praktiken. Jag känner att mitt arbete inte har så mkt att göra med de böckerna som vi ska referera till när vi skriver arbetet.
Aja, det är bara att bryta ihop och kämpa vidare.
Det är bara att hålla tummarna på att julen blir lugn så jag får tillbaka mina naglar och skrämmer iväg alla jäkla finnas som ploppar upp titt som tätt.

Jag ber om ursäkt för ännu ett inlägg om skolan. Ett tråkigt och klagande sådant. Men det är frivilligt att läsa!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0