fullt upp!

Just nu sitter jag & äter frukost medan jag lägger in lite bilder från gårdagen. Min väckare ville tydligen inte att jag skulle vakna idag så därför är jag lite efter i planeringen.

Igår var det nog inte en lugn stund på hela dagen tror jag. Vid tio åkte vi ner på stan & vid två åkte vi därifrån lite fattigare, jag fyndade en mössa, en ryggsäck, knästrumpor & strumpbyxor. Lisa hittade en jacka & två mössor & Ante köpte en hockeyklubba! (eftersom renberg har börjat om att spela så tänkte ante att han fortfarande kanske hade en chans att bli hockeyproffs. även fast det är 9 år sedan han gjorde det sist;P)

Efter stadsrundan så blev det att åka mot Ersmark & Ersmarks möbler för att kika lite & därefter så åkte vi vidare mot 5rum i Kåge. Det var faktiskt första gången jag var där men dom hade mycket fina saker. Lisa fick två jättefina stora ljuslyktor som hon kan ha ute.

När klockan började närma sig fyra-halv 5 så styrde vi mot skelleftehamn, till mamma. Där lagade vi mat & därefter så började jag baka bröd. (Annicas jättegoda bröd, & Annicas är fortfarande mycket godare:P haha) Sen började vi också med pepparkaksbakningen. Så det var helt klart fullt upp igår, men det var riktigt kul så det gjorde inte så mycket. Vi passade också på att fira syster som fyller år den 8onde men då är hon ju inte här längre. Och alla kläder hon fick passade så det var tur det:)


Idag blir det nog en till vända på stan & sedan kanske mer pepparkaksbak. Mer än halva degen är nog kvar, man behöver ju inte så mycket åt gången.
Klockan fyra ska Ante & Johan på hockeyn, för ante tyckte att vi tjejer skulle få vara själv en stund:P

Nu ska jag göra mig klar för snart kommer gänget & hämtar mig.
Ska bara lägga in lite bilder först:)



Brödet jag bakade.



Lite pepparkakor.



Mammas fina ljuslyktor.



Fin julstjärna.



Det blev inte så många kort tagna igår för min kamera hade slut batteri så jag var tvungen att låna lisas.


nu måste jag kila för dom är visst påväg nu & jag är inte alls klar. haha. Byye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0