veckan som varit..

Just nu sitter jag hemma hos mamma & Janne och skriver. Ante och stina ligger fortfarande och sover, så därför tänkte jag passa på att uppdatera lite här.


Tisdag: I Tisdags fyllde ante år, och Gustaf (grattis i efterskott) och Inga-lill. Många födelsedagsbarn på en och samma dag. Så på kvällen så blev det fulla lägenheten med fikasuget främmande för att fira 24-åringen. Jag hade ju bakat hela helgen och både muffinsen och bullarna gick hem - som tur var :)  Eftersom vi inte har direkt stor lägenhet så var vi tvungna att ta hem främmandet i omgångar, men det löste sig riktigt bra. Så nu är det bara att vänta till den 25 oktober då det blir kalas nästa gång:P

Onsdag: Då hände det nog inget speciellt, inte vad jag kommer ihåg iallafall:P

Torsdag: Då blev det att åka ner till hamn, först dumpa Stina hos mamma och sedan skynda vidare till folketshus för att se Skellefteå Aik -  HV. Och det slutade ju riktigt bra med vinst! Efter hockeyn så blev det att åka förbi mamma en sväng och fika men också för att hämta igen lillan såklart.

Fredag: Direkt efter jobbet så blev det en sväng upp på solbacken för att göra ett litet besök på systemet och inhandla inför lördagen. Sedan blev det att åka ner till hamn igen för att fira Antes morfar Ecke som fyllde år. Och som alltid så blev det en super smarrig smörgåstårta + massa annat gott fika.
Eftersom det var länge sedan vi hittade på nåt med Jimmy och Malin så kände vi att det var på tiden att styra upp nåt, och det slutade med att vi åkte iväg och bowlade. Efter första serien låg jag sist, men jag lyckades ta mig upp ett steg till tredjeplats efter andra serien:P Ante var ju som vanligt vinnaren,men det var ju inte så svårt att lista ut. Han har ju nämligen tävlat i bowling för några år sedan, men då var han med om en bilolycka och efter det så pallade inte kroppen längre. Kvällen avslutades hemma hos oss med lite chirre & karra framför tvn. Trevligt!

Lördag: Igår steg ante upp readn klockan 8, och for sedan ut för att leta en affär som hade öppnat. Tillslut så åkte han förbi kvantum som turligt nog hade öppnat. Där köpte han massor med gott för att kunna bjuda mig på en smarrig frukost. Så när jag steg upp kl 9 så var bordet dukat :) Oerhört uppskattat!
Efter frukosten så bar det av ner på stan för att hitta lite födelsedags presenter åt Jonte och det slutade med att vi köpte en mössa, en tröja, och en dunväst åt han. (Tyvärr så har jag inga kort på kläderna, men jag såg att Jessica lagt ut några! Under dagen så hann vi även med att hämta ett vardagsrums bord på moröbacke åt rigmor som hon köpt på blocket, hänga på tempo för att grabbarna (ante och jim) skulle spela lite, hälsa på riggan och slå in paketen till jonte, handla m.m. Så vi lyckades hinna med en hel del innan det var dax att åka till örviken för att träffa Jim, Jessica och Jonte!:) Det är alltid lika trevligt att umgås med dem. Vi lagade mat, såg massor av fotboll, rensade lite pärlor (haha, kommer bilder sedan) och självklart busa lite med lillgrabben. Sen slank det även ner lite cider och faktiskt också en liten jäger, för grabbarna blev det destomer av de alkoholhaltiga dryckerna och det kan ju vara det som gör att ante just klev upp ur sängen:P Kvällen avslutades hemma hos mamma där vi sov över eftersom de ändå är i stugan.

Söndag: jadu, frågan är ju vad som kommer att hända idag.. när vi kommer hem ska jag lägga in lite bilder från veckan som gått. men framförallt från gårdagen med pärlsorterande, bus med jonte, mitt skoköp, osv.

Dagens inlägg blev lite långt, men ni behöver ju inte läsa allt om ni inte orkar:P

Kommentarer
Postat av: emma

jasså han fyllde bara 14??

2008-09-28 @ 19:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0