snöstorm!

Nu är det återigen söndag & en lite mysigare söndag eftersom det är fjärde advent idag. Julafton närmar sig med stormsteg & om man tittar ut så lär det bli en lika vit jul som ifjol. Måste det verkligen komma såhär mycket snö varje jul? Utan snö är det ju ingen riktigt jul.. men någon måtta får det väl vara. eller?:P Helst skulle man ju vara ute & bara skotta för när man äntligen är klar med att skotta uppfarten så har det kommit lika mycket där man började. Men men, det är bara att hålla tummarna på att vi slipper snöa in & att det inte snöar lika mycket hela veckan, speciellt inte när jag ska gå till Bvc & min efterkontroll:P

Veckan som varit har varit riktigt trevlig! Jag har bakat flera sorters kakor (& några har redan tagit slut), jag har haft besök av underbara vänner & familjen. Jag har städat och skottat. Tänt en massa ljus & myst med mina underbara pojkar. Jag har också fått en ny mobil av A, vilken lycka. Att jag inte riktigt förstår mig på telefonen & höll på klanta mig rejält redan innan jag började använda den är ju en annan femma. Lyckan är stor. haha! Och om jag ska vara ärlig så tror jag att A är lika förtjust i den som jag är;)

Veckan före jul är alltid fullbokad & så är det även i år. Tyvärr kommer vi nog att få försöka klara oss själva jag & C eftersom ante jobbar riktigt långa pass mån - torsdag. 12-21.15 mån & ons & 06-16 tis & tors. Men då är han ju istället ledig hela julhelgen & det är ju det absolut viktigaste.

I veckan så ska vi:
Mån: troligtvis skotta, baka, sätta upp julgardinerna
(jaja, men bättre sent än aldrig eller hur!?)
Tis: till Bvc & se hur stor lillgrabben börjar bli!
Ons: på Efterkontroll
Tors: Förhoppningsvis ha en date med Emma & Meja på förmiddagen & uppesittarmys hos svärmor på kvällen.
Fre: äta frukost hos svärmor & middag hos mamma
Lör: spendera förmiddagen hos pappa & eftermiddagen hos svärfar
Sönd: söndagen är ännu en "ledig" dag, men jag tror nog att det hinner ändras innan söndagen väl är här!

Det är tur att det bara är jul en gång per år, speciellt när man har fyra ställen att vara på & helst samtidigt! Men, man börjar bli van så det ska nog gå bra även i år:)

Godnatt!
Julkramar från mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-12-20 @ 16:20:55
URL: http://finnsisjon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0