fönster.

Under de senaste två veckorna har vi hållit på att byta fönster här hemma. Eller, vi har mest tittat på & hjälpt till när vi kunnat. Alla fönster är på plats nu, likaså foder & plåt på utsidan. Vi är riktigt nöjda. Det blev som ett helt nytt hus! Vi har inte hunnit byta i vardagsrummet än, men det är för att det blir lite mera jobb där. Tre fönster ska bli två, plus att vi måste riva minst tre lager med tegel utanför fönsterna för att de har satt sig. Och för att komma åt teglet ordentligt så måste vi riva lite av inglasningen, men inte så mkt. Bara ta bort lite brädor i taket. Men ändå, mycket jobb är det! Det är tur vi har B & L som hjälper oss:)

Ikväll ska vi sova första natten utan charlie. Han ska få följa med mormor & Janne till stugan medan jag & ante går till kurjan. Jag tror att det kommer gå riktigt bra, både för Charlie & för oss. För även om det känns jobbigt att skicka iväg prinsen så tror jag att denna kväll är väldigt välbehövlig för mig. I veckan har vi mest varit hemma & inte träffat nån nästan så det ska bli kul att träffa lite folk ikväll:) 


ja, nu har det tagit flera timmar att skriva detta korta inlägg. Men det har blivit lite störningar emellan. Nu ska jag iallafall göra mig klar. Grabbarna verkar vara på hugget så det är väl bäst att skynda sig lite.

Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0