fullt upp.

Ja, bloggen hamnar som vanligt lite på sidan av nu när skolan har börjat om. All "ledig" tid (när charlie sover) spenderas antingen med dammsugaren/dammtrasan i handen eller någonting skolrelaterat. Så det hinns inte med så mkt på dagarna eftersom jag vill hinna åtminstone lite skolarbete varje dag. Det har faktiskt varit rätt skönt med regn de senaste dagarna för då får man inte lika dåligt samvete över att bara vara inne. Men, nu har det faktiskt inte varit så jätte mkt i skolan hittills.. men det är skönt att göra bort lite så man ligger lite före. Ante är ju hemma tisdagar och onsdagar & att verkligen sitta 2 hela dagar med bara skolarbete är guld värt. Extra bra är det dessutom att alla i gruppen oftast har tid att sitta tillsammans på tisdagar och då får man nästan ännu mera gjort. Mkt surr blir det såklart, men gruppuppgifterna måste man ju göra när alla är samlade så det är skönt att Carro är ledig alla tisdagar & Jessica är ledig nästan jämt också!
Om jag jobbar riktigt bra på tisdagar och onsdagar kan jag vara hemma & umgås med mitt lilla busfrö utan att ha skuldkänslor över skolan:) Riktigt härligt!

Vad det gäller just mitt lilla busfrö så har han nu börjat gå med gåvagnen fram och tillbaka. Han har inte riktigt lärt sig att vända än, men det kommer nog inom kort. Han är igång hela dagarna och för det mesta riktigt glad. Bus i blicken och sliter & drar i allt han kommer åt;)
I torsdags var vi till hjärtmottagningen i umeå och träffade en läkare som började med att göra ett EKG på charlie och sedan ett ultraljud på hjärtat. Läkaren kunde fortfarande höra ett blåsljud men hon tyckte att vi skulle se han som frisk. Vilken lättnad! Vi ska tillbaka om cirka sex månader för att kolla igen.

I veckan är det skola, lunch med härliga brudar & bakning inför älsklingens födelsedag som står på schemat. Plus det vanliga med städning, hockey & förhoppningsvis lite fönster jobb. Jag hoppas och tror på ännu en bra vecka:)
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: karin

fantastiskt goda nyheter med hjärtgrejen :) och lycka till med allt plugg!

2011-09-21 @ 19:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0