19 december.

I fredags hade vi personalmys efter jobbet. Först bar det av mot isladan för att för första gången prova på Curling. Skitkul & svårt var det. Därefter blev vi indelade i tre olika grupper för då skulle vi iväg och handla middagen för kvällen. Jag och Majvor fick pengar till att köpa efterrätten. Vi valde att köpa massa goda frukter, vit choklad & glass:)
Maria & Roger gjorde en jättegod soppa till förrät & Mattias, Sara & Ulle gjorde varmrätten. Fläskfile & Potatisgratäng + två såser & sallad. Riktigt gott! :)
Under kvällen lektes det lekar, skrattades, plöjde igenom några skivor med musik & fick veta horoskopet för 2009. Riktigt spännande!:)
Nu ska jag lägga in lite bilder från kvällen.

        
Inte så lätt som man kan tro. Men väl värt att testa!

     
Det hann åka ner mer än en knäck under kvällen kan jag lova. Bilden på förrätten kanske inte är den bästa, men den var íallafall god & det är ju det viktigaste!

        
Här leker vi för fullt. Ulle delade ut roller- vi var allt från bardisk till hjälte! Skoj!

     
Maria bjöd på en god, men inte så vacker drink. Ett avloppsrör!;P

  
Min & Majvors efterrätt. God & enkel.
Välj frukter som du tycker om, hacka i mindre bitar & lägg i en ugnsform. Riv vit choklad & strö över.
Stoppa in i ugnen tills chokladen smält & frukten är varm. Servera med glass!




Nu ska jag gå ut en promenad med stina innan jag börjar slå in några julklappar.
Men först måste jag ju än en gång tacka så hemskt mycket för halsbandet jag fick av mina kollegor i fredags. Superfint!

Julkramar till alla läsare!:)

Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Tack för senast! Usch, vad äcklig min drink ser ut och soppan ser inte heller så fräch ut. Tur att de smakade bättre.



Curling var ju super-kul! Jag har fortfarande träningsverk i min högra arm. Det visar ju hur vältränad jag är :-)



Ha en God Jul och Gott Nytt År så hörs vi 2009.

2008-12-22 @ 16:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0