i natt..

blev det inte många timmars sömn. När ante kom hem från krogen & skulle gå ut med stina så visade sig att stina hade andra planer än att komma upp i lägenheten för att sova. Så mellan ca 03.30 & 05.00 så sprang det runt en överlycklig bulldog på getberget. Runt runt...fram & tillbaka.. som tur var så är det ju inte så många bilar som är i gång vid den tiden Tack & lov!  Medan stina sprang runt så ställde jag upp dörren till trapphuset + att jag öppnade dörren till lägenheten lite. Ifall hon kom på att det inte var så kul att springa runt i mörkret. Jag la även ut lite korvbitar i trappen så hon skulle stanna lite längre.. om hon valde att komma tillbaka.
Det blev många promenader inatt, runt runt. Ibland kom stina förbispringandes bara för att visa att hon levde för att sedan försvinna in i mörkret igen. Vid ett tillfälle gick jag upp i lägenheten för att ta på mig lite mer kläder & för att kika så hon inte hade smitit in utan att vi såg det, men icket. Då tog jag ännu en promenad (en av måånga) på gatorna runt getberget. Men ingen stina syntes till.. Då valde jag att gå tillbaka till lägenheten ännu en gång, men vid den tidpunkten så trodde jag faktiskt inte att hon skulle komma tillbaka för då hade det gått rätt lång tid sen vi senast såg henne. När jag kom tillbaka till trappuppgången så såg jag direkt att korvbitarna var kvar -vilket genast kändes skitjobbigt eftersom då visste jag ju att hon inte hade kommit tillbaka. (stina älskar kort, hon känner lukten på många meters avstånd)
För säkerhetsskull så gick jag ändå upp för ena trappen så man ser dörren till våran lägenhet och då såg jag en överlycklig stina med dreggel runt munnen och med en svans som for fram & tillbaka. Jag blev otroligt lättad av att se henne stå där, så jag skyndade mig upp för trappen & stängde dörren till lägenheten så hon inte skulle smita ut igen.
Sedan ringde jag till A som var längst ner på älvsbacka och letade.


Hädanefter så kommer det att bli många och långa promenader för våran lillabrud, vare sig hon vill det eller inte.
Man vill ibland kunna vara lite arg på henne, men direkt man tittar på henne så smälter man ju. Hon är ju så ful-söt lillbruden.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni har den coolaste hund jag vet ;)

2008-11-09 @ 20:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0