personalmys á johanna & mattias!

Eftersom det är vissa som inte jobbar på fredagar och andra som bara jobbar halvdag så hade vi bestämt att kl 14.30 fredag den 3 oktober så skulle alla samlas på skolan. Kl 15.00 skulle samtliga, utom jag och mattias då, ha gjort i ordning lite fika och bytt om till en stil som jag och mattias valt ut till våra kära kollegor!
Så när det var dax för gänget att lämna skolan och åka mot ett okänt mål så var det en blandning av hiphopare,hippie, punkare och raggare som åkte iväg! 
Deras första stopp blev Bureå där de skulle gå in på konsum och köpa citroner som jag och M "glömt" att köpa. Tyvärr så kände de sig inte så manade att gå in där, så de skickade in chauffören Kjell istället. Men vad de inte visste var att jag och M inte var långt borta, så vi såg deras lilla fusk! ;P
När de då tillslut hade köpt citroner så var det dax att öppna brev nr 3 där det lite kryptiskt stod att de skulle åka vidare till kollot i Burvik för att fika. Jag och M följde inte längre efter våra kollegor utan vi åkte direkt vidare till slutstationen! 
Efter fikapausen i kylan så åkte de iväg mot bjuröklubb där destinationen (återigen lite krypterad) var krukmakeriet i Bjurön. Väl framme där så var det dax att öppna det 4e och sista brevet, i brevet stod det att de kört ca 3 km för långt och att de skulle åka efter Blacke vägen tills de hittade en skylt med Gumhamnsudden på. Där skulle de svänga in och köra längst ut på udden, till slutstationen. Min mammas stuga:)

När de kom fram så började vi med en välkomstdrink, en Tequilashot;P
Efter det så började jag och M så smått med maten medan resten fick en uppgift att måla en teckning som ska hängas i personalrummet på skolan.
Eftersom maria på fritids inte slutade förrän 17.30 så hann hon inte vara med på de första sakerna, men när hon dök upp med kläder från 80-talet på sig, så var det dax för middag. Fläskfilé med klyftpotatis, shitakesvamp & bacon, sallad och en supergod blåbärssås! Bra gjort Mattias! (jag höll mig till att göra salladen, haha)

Under kvällen så blev det många skratt, lite tävlingar och lekar, mycket musiklyssnande och även lite singstar. Så för att sammanfatta fredagskvällen lite så måste jag säga att den blev riktigt lyckad. Skickar en kram till Annica och Sara som tyvärr inte kunde vara med!
Nu väntar vi bara med spänning på nästa myskväll som Annica och Susanne ska fixa..!:)

Här kommer lite olika bilder från kvällen, titta och njut;)
Roger som Hippie!   Majvor som Hiphopare!   sus som punkare, ulle som raggare och maria iklädd 80-tals kläder :)   samarbetsövning;P   tävlingsdax  
   min festmedplanerare!   lekar en lek! HA-leken.    välkomstdrinken   tillbehör till

Sådärja, det får räcka med dessa bilder:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej vännen!



Nu har jag hittat din blogg och lägger den genast bland mina favoriter. Fick en massa roliga mess från festen så jag vet hur trevligt ni hade. Vilka fegisar som ballade ut i Bureå. Syntharen hade ALDRIG tvekat att gå in ... haha ... Sus måste ju helt enkelt byta stil ser jag :0) Får ta igen allt jag missade på nästa fest! Ha en trevlig kväll! Stora kramar från Sara!

2008-10-05 @ 20:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0