målning.

Det blev en sen kväll igår, men det var det värt.
Jag,mamma, Erica & Agneta (plus några andra) var nämligen i örviken hos Carina (dockateljen) och målade. Innan vi åkte dit så var jag inte så peppad, jag hade varit in på hennes hemsida och kikat lite på figurer som går att måla men det var som ingen som jag fastnade för.. Sen är jag ju inte direkt någon konstnär när det gäller att måla. Men nu ångrar jag inte alls att jag åkte dit, jag skulle gärna göra om det. Det gick liksom inte att göra fel, och undrade man om nåt så var ju Carina där och hjälpte till! Hon hade så många figurer som var super fina, speciellt trädgårds tomtarna/trollen + andra tomtar och änglar. Så medan man satt och målade så kikade man lite om vad man skulle kunna göra nästa gång, om det nu blir nån nästa gång. Målarkursen är nämligen uppbokat ända fram till midsommar!
Eftersom  jag inte riktigt visste hur lång tid det skulle ta att måla så valde jag en tomte som inte var så jätte stor, och det räckte bra med den. Den blev riktigt fin & man kan absolut inte tro att det är jag, Johanna, som har målat den!
Mamma gjorde en superfin trädgårdstomte/troll som ska få bosätta sig ute i stugan såsmåningom. (ska försöka komma ihåg att ta kort på den nästa gång jag åker hem till mamma & lägga in här så ni får se)



Kommentarer
Postat av: Jesse

Så himmla fin den blev..Jaa nu sitter jag här och är förbannad för att jag itne följde..haha jag sa ju det=P

2008-10-09 @ 14:42:51
URL: http://minsonsmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0