flotte i älven. del II

Det var första gången jag åkte i älven sådär. Förut i sommar har vi åkt i älven men bara till stackis så det räknas inte så mycket. Det var otroligt fina hus som jag mer än gärna skulle kunna bo i. Men med tanke på läget & utsikten så finns det nog ingen chans i världen att vi skulle kunna ha råd med det. Inte nu iaf. men den som väntar på något gott...
Vi fortsatte iallafall flottefärden ända upp till parkbron & en liten bit till. Vi la nämligen till en bit ovanför & sedan gick R & A upp till brogrillen för att köpa lunch. under tiden de var borta passade jag på att äta lite hallon & vinbär som växte efter älven. Det blev inte så många men goda var dom:)
När lunchen var över så puttade vi ut flotten igen & började åka neråt igen. Solen ville vara med oss nästan hela tiden & det var så härligt när den värmde. På hemvägen gick det likabra att slussa & när vi återigen kom till båtmuseet så hoppade jag iland & tog peggan tillbaka till hamn. som tur var...
När jag kört från stackis till lägenheten, varit uppe en sväng i den & hämtat några få saker & kom ut igen så bestämde sig visst himlen för att öppna sig. Rejält. Det verkligen vräkte ner regn & det hade det även gjort ute på vattnet såklart:P
Så just då kändes det rätt bra att jag var tvungen att hoppa in i en varm bil istället för att glida på flotten hela vägen till storgrundet. Men trots regnet för resten av resenärerna så var det en riktigt mysig dag. Jätte kul att få åka efter älven & bara njuta av utsikten:)

Nu väntar sängen. Ska ta bussen upp till stan imorgon. Saxen väntar på mig. Jag litar på att Lena gör mig fin i håret igen. För just nu ser jag mest ut som ett tap.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0