Flotte i älven.

Igår kväll for vi en sväng med svärmors flotte. Jag, Ante, Micke & Riggan packade picknick korgen med kaffe & lite mackor tog på oss varma kläder och åkte iväg. Vi tog oss inte iväg förrän vid halv nio - nio tiden men det var ändå rätt ljust när vi åkte iväg. Vi åkte först ut mot rönnskär & in genom kejsar Ludvig innan vi fortsatte mot season & ursviken. Vi upptäckte rätt snabbt att det skulle bli kallt att åka på en långtur & att det skulle vara rätt mörkt på vägen tillbaka så medan vi stannade för att fika lite just efter sundgrundsbron så bestämde vi oss för att parkera flotten utanför båtmuseét i stackgrönnan över natten för att sedan fortsätta uppåt stan idag om vädret var någorlunda bra. Så vi parkerade flotten & frågade sedan Jeannette om hon kunde skjutsa hem oss & det kunde hon som tur var. Thank you again:)
För jag ska inte ljuga & säga att det blev rätt kyligt & snabbt blev det mörkt också.


Imorse åkte vi & hämtade upp R & M i stugan, packade bilen full med bensindunkar, dynor till stolarna, fika, kaffe & lite kläder sedan åkte vi mot stackis för att hämta flotten. Vi åkte i helt rätt tid & det var riktigt härligt att bara glida upp för älven. Jag var lite nervös inför själva slussandet men det var nog mest för att jag aldrig slussat förr.. men det gick jättebra!:)

Nu ska vi åka till örviken för att umgås med jim & jess. Det var ett tag sedan så det ska bli trevligt:)

Kram på er. Jag fortsätter skriva om dagens flottefärd när jag kommer hem ikväll!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0