luleå

Sista november tjugohundra nio har spenderats i Luleå i ett tråkigt klassrum med hårda och obekväma stolar/bänkar & lyssat på något som likagärna kunnat vara grekiska. Men som i själva verket var matematik. Inför varje ny kurs går vi in med inställningen att "den här kursen kommer säkert att vara jättekul & intressant" meen, vi insåg snabbt att så var inte fallet. Snarare tvärtom. Detta känns som den absolut tråkigaste uppgiften ever. Att lektionerna (4,5timmar) bestod av flertalet OH-bilder, mönster, symetriska former, & det absolut värsta av allt. Pythagarossats. Som jag säkert kommer att ha fruktansvärt stor nytta av.. eller? näe, just det...
Ibland undrar man ju vad läraren får ut av att bläddra i massor med OH-papper i mer än fyra timmar. Varför?
Som tur är så ska vi inte till luleå förrän den 18 januari nästa gång. Redan imorgon börjar vi förbereda oss lite inför tentorna & arbetena som ska göras. Wish us luck!

På vägen hem från luleå var jag en väldigt osocial människa som sov istället för att prata med F & B, men jag började må så illa & jag mår fortfarande illa. Håller tummarna på att det snart går över för jag har absolut inte tid med att bli sjuk nu. No way!
Thanks bea för att du var så snäll & skjutsade hem oss:)

 

Nu ska jag bädda ner mig i soffan för att se Sveriges fulaste hem innan jag går och lägger mig.
byye.


Kommentarer
Postat av: Bea

Men det är väl klart :)

Hoppas det absolut inte är magsjuka, då lär vi ju trilla dit allihop!

Ses imorn! Kram

2009-11-30 @ 22:04:12
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0