värdelös.

tänkt att man kan känna sig så värdefull och lycklig ena sekunden & sedan känna sig så värdelös i nästa.


hur ska det här gå egentligen?
kommer jag verkligen att orka med skolan & alla misslyckanden som verkar höra till?
All litteratur som bara känns som en massa svåra ord utan vettig anledning.. & alla tentor och arbeten som man inte alltid förstår syftet med..
Nu efter avslutad praktik så känner jag ju verkligen hur gärna jag vill jobba som förskollärare. Tänk så kul att få tillbringa dagarna med underbara barn & dessutom få betalt för det. Men när det blir såhär så vet jag faktiskt inte.. & utan utbildning så kommer man inte långt idag. Jag kände mig så stark när jag kom från en jättelyckad praktik men nu känns det som att man har blivit misshandlad och trampad på. Den värsta känslan som finns. Det ilar i hjätat & man känner sig som en cm hög.

Kommentarer
Postat av: ante

du kommer att bli en helt underbar lärare när du är klar med utbildningen och jag vet hur duktig du är och kämpar, så ge inte upp. ses ikväll puss a

2009-11-27 @ 18:55:08
Postat av: Bea

Men vännen! Du är iaf inte ensam om att ha blivit underkänd ;) Vi ska kämpa oss igenom det här och tänka på den dagen när vi är klara! Kram!

2009-11-27 @ 20:18:49
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Annica

Johanna gumman...Låt dig inte nedslås av motgångar. Kämpa på och tänk på allt som du gör så bra! Jag kan inte tänka mig en bättre förskollärare än du! Du kommer att klara det även om det är tungt ibland. Jag vill gärna ha dig som kollega igen eller som lärare till mina barn:)Lycka till! Kram

2009-11-27 @ 23:44:03
Postat av: Lisa

Alltid tråkigt att kugga en tenta. Det har jag också gjort. Flera stycken, även omtentor. Man lär sig med tiden vad lärarna vill ha och hur man ska plugga. Kämpa på!

2009-11-28 @ 12:33:48
URL: http://vilseidalarna.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag håller med Annica! Kämpa på, för DU behövs där ute. Det känns för djävligt ibland, men det blir bättre! Tänk på all erfarenhet du redan har och hur jobbigt även det var ibland. Men, du lärde dig massor av det. Alla som får dig som kollega sen kan skratta sig lyckliga! Kan ju bara hoppas att det blir vi... När Majsan går i pension... Kram

2009-11-28 @ 15:40:51
Postat av: e

jag tror på dig!! motgångar kommer det alltid men se det som utmaningar istället som du kan bli såå STOLT över när du klarat sen!

2009-11-29 @ 11:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0