blackefest.

Igår var vi bjudna till världens bästa malin med familj. Jag snålåkte med M & A till blacke vid tre tiden. Då började vi med förberedelserna inför middagen. Jag & M gjorde efterrätten, eller jag vispade grädde & M gjorde resten. Det blev en väldigt god efterrätt så det gjorde vi bra, visst M:)
Sedan blev det att göra sallad, förbereda köttet & förbereda förrätten.
En riktigt lyckad måltid & många trevliga minnen. Haha, vi skrattade nog så att vi grät vid ett flertal tillfällen.
Vi var åter hemma på udden vid 03-04 tiden någongång & vi klarade hemresan utan att träffa på någon älg eller björn. Skymtade en älg men den försvann snabbt.

Idag har det inte blivit så många knop i stugan idag, det var många planer igårkväll/natt men när vi väl vaknade idag så blev det inte så mycket gjort. Blev mest en massa vila. Jag försökte börja med att läsa en bok som vi ska ha läst ut på tisdag men det var svårt. Jag tycker inte om sånadär böcker, de är helt enkelt för invecklade för mig.
Jag har nu ikväll gjort klart min PowerPoint presentation & jag vet fortfarande inte om den är bra nog. Men det är ju det vi ska disskutera på tisdag så jag tror att den får duga. Sjlävklart kan den förbättras-rejält. Men det får vara bra nu. Nu måste jag lägga allt krut på att ta mig igenom boken.

I dag fick vi veta att vi blir av med lägenheten redan den första oktober & det känns riktigt skönt att slippa betala 2 hyror utan anledning. Det kommer dock att bli stressigt men det får vi ta. Den 28-30 september har vi lektioner i Luleå från 8.15-18.00 & den 1a oktober är vi hemma & den 2-4 är ante & roar sig i huvudstaden med grabbarna. Så under den veckan ska vi hinna flytta ut & städa ur lägenheten. pust. Jag känner redan nu hur kaotiskt det kommer vara. & utöver allt som har med flytt att göra så börjar dessutom andra kursen i skolan-A0006p.


Nu ska jag äta lite mera godis innan det snart blir att sova. Blir en tidig morgon imorgon så jag hinner allt jag ska göra i pluggandet. Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till gumman!

2009-09-06 @ 10:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0