helgen är här!

Helgen är äntligen här & likaså den fruktade förkylningen. Snoret rinner, huvudet dunkar & halsen ömmar. Helgen skall spenderas på ett väldigt lungt sätt & jag ska göra allt för att kurera mig på bästa sätt.
Vecka nummer två på praktiken är gjord & i veckan har jag lärt mig en hel del. Det finns alltid någon person, vuxen som barn som man ibland känner att man inte riktigt kan hantera. Man vet inte hur man ska bemöta personen på bästa sätt utan att bli missförsådd eller missförså. Speciellt svårt tycker jag att det är en gång som denna när vi har praktik & när vi kastas in i en fullt fungerande verksamhet som vi plötsligt ska vara del stor del av. Att inte känna barnen, inte alltid kunna deras namn eller inte veta hur rutinerna fungerar tror jag gör att man känner sig extra osäker. Men iveckan har jag lärt mig en hel del om vissa barn & att man verkligen måste ta sig tid att besvara den där dagliga kramen man får även om man sekunden tidigare inte riktigt gått ihop med personen. Att lära sig se alla barnen för den de är & visst är det så att man ibland vill slita sitt hår för att det inte går enligt planerna, eller för att man inte är någon "riktig fröken" men samtidigt så är det av dessa situationer som man lär sig mycket om sig själv som blivande pedagog. Alla barn är speciella & alla är helt fantastiska på sitt sätt. Ibland måste man bara komma lite under ytan för att upptäcka det.
Så, det är med glädje jag ser fram emot nästa vecka & jag önskar att jag slapp åka därifrån just när det börjar kännas roligt:) Jag vill lära mig allt & lite till!



Kommentarer
Postat av: Bea

Det där var verkligen bra skrivet! Hoppas förkylningen går över snabbt och att vi kan ses snart! Såg att du/ni bokat in oss på Fronter förresten, tack :) Ha en jättehärlig helg! KRAMAR

2010-04-23 @ 18:27:17
URL: http://beeatriice.blogg.se/
Postat av: Cissi

Bra inställning! :)

2010-04-24 @ 00:28:35
Postat av: Bea

Hehe, jo jag fick 3 sms av dig när jag skakade liv i mobilen ;)

2010-04-25 @ 08:02:03
Postat av: WILMA <3

HejHej. Idag har vi öppethus på skolan;P Jag ska snart fara.. Jag Ida och Maja ska dansa;P;P Blir nog kul! Iaf jag har också en blogg och det har Ida och Hilda med: www.hockeywilma.blogg.se

idamumsbums.blogg.se

katthilda.blogg.se kram // WILma

2010-04-25 @ 10:18:51
URL: http://hockeywilma.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra inställning:)



Hann inte gratta dig personligen när vi sågs som hastigast där uppe på Waynes!Kunde inte sluta prata i telefonen! Men jag hoppas allt är bra med dig och den lille! Kram

2010-04-27 @ 17:28:57
URL: http://Jeennyslillakrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0