prosit.

Huvudet spränger & näsan är tät. Snoret rinner & munnen är lika torr som en öken. Magen skriker efter mat & tröttheten är ett faktum. Jag sitter med nästan i böcker & anteckningar & blir om möjligt, mer förvirrad på allt jag läser & förhoppningsvis lär mig. Vem var han & vilken teori är han med i? Vem hade dessa utvecklingsfaser & vad var de positiva & negvativa krislösningarna i dem? vad var det nu igen som ackomodation & assimilation, situerad, medierad, artefakter m.fl betydde? Undrar om jag kommer klara av tentan, kommer jag ens att förstå frågorna? Hur kommer den läggas upp? Var ska vi skriva tentan? Kommer vi att hitta dit? Justja, det var ju identitetsbyggandet som hade den där bilden med gubben i ett rutmönster, men vad var det som stod runt om? Den proximala utvecklingszonen har jag iallafall koll på, tror jag!

Tankarna & funderingarna är många, detta är nämligen bara ett axplock av alla frågor & funderingar som cirkulerar runt i mitt huvud. Dag som natt. Nu, i brist på annat, tänkte jag äta & hålla tummarna på att orken återkommer så jag hinner läsa lite till innan Malin hälsar på.

Tack&hej.

Kommentarer
Postat av: Sara H

Känns som att det finns annan kunskap som skulle vara betydligt viktigare i yrket som Förskollärare... harkel, harkel...

2010-01-06 @ 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0