snabbvisit.

Torsdag eftermiddag satte vi oss i bilen och började köra mot dalarna och grängesberg. Efter ett antal, bitvis väldigt långa timmar så var vi äntligen framme hos min syster. Klockan var närmare halv 2 på natten så det blev att packa in allt och sedan sova. Fredagen innebar en hel del pysslande, vi körde saker till folketshus som skulle vara festplatsen & det ställdes fram bord, stolar & dukades. Vissa saker hjälptes vi åt med och andra gjorde Lisa & Johan själva. Efter lunchen åkte vi till Johans föräldrar för att hälsa på och där blev det ett bad för ante. Jag fegade ur & tittade bara på:P Annars på kvällen så gjorde vi inte så mkt, vi grillade och tog det bara lugnt. Lisa & Johan pysslade med de sista förberedelserna inför den stora dagen innan det blev dags att sova.

På lördagsmorgon åkte L & J iväg rätt så tidigt, Lisa skulle till frissan & fixa håret + sminket & johan åkte iväg för att hämta tårtorna och brudbuketten.
Vi andra hade fullt upp med att fixa med blommor till alla fönster på folketshus, vi handlade också en korg som vi fyllde med olika sorters godsaker + champagne. Ante fixade till där det blivande brudparet skulle sova & strödde ett hjärta med rosenblad. Riktigt fint blev det faktiskt.
Efter mycket stressande hit & dit så började klockan närma sig tre & det var dags för bröllop.

Min syster var så vacker när hon kom in i kyrkan, så för en blödig person som mig själv så var det väldigt svårt att hålla tårarna borta. Jag började faktiskt gråta innan de ens kom in i kyrkan:P Det var lite svårt för mig att ta kort på dem under själva cermonin som det var planerat men några få bilder tror (hoppas) jag att jag fick till iaf:)
Jag kommer troligtvis att lägga upp en bild på det fina paret, jag ska bara kolla med syster först:)

Deras dag är en helt oförglömlig dag som jag alltid kommer att minnas med stor glädje. Hela dagen, trots lite stressande, var helt faktastisk! Allt från självaste cermonin till festen. Alla verkade väldigt nöjda med allt & det känns riktigt roligt.

Lisa & Johan.
Tack för en underbar dag! Ni var så fina.
Ta hand om er & lyckatill med allt:)



Söndagen spenderades mestadels i bilen åkandes hemåt igen. Tyvärr så kunde vi inte stanna längre vilket jag gärna hade velat. Det är så fint & mysigt där de bor. Men, har vi tur kanske vi har vägarna förbi om några veckor igen:) Imorgon är det fredag och en välbehövlig helg är snart här. Det ska bli så skönt.
Nu ska jag mysa lite med den livliga krabaten i magen och min underbara sambo:) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0