tråkiga tisdag.

  • Snön fortsätter att vräka ner & min oro för altantaket blir bara större. Ikväll ska det klättras, skottas & förhoppningsvis inte ramlas ner.
  • Jag har snart tagit mig igenom halva bok nr 2 när jag såg ett mail från läraren med en massa frågor som tydligen skall hjälpa oss i att förstå bokens innehåll. Tack för den.. nu måste jag ju börja om från början.
    Jag insåg nämligen av att läsa frågorna att jag absolut inte har den blekaste aning om vad boken jag läst handlar om.
  • Ibland önskar jag att jag jobbade istället för pluggade. Tänk så skönt att vara på jobbet i ett antal timmar för att sedan komma hem & göra precis vad man vill.. Nu går väl det att göra även när man pluggar - den enda skillnaden är bara att man får en stor klump i magen för att man inte prioriterar böckerna 24 timmar om dygnet.
  • Imorgon är ante ledig & då ska jag plugga -  måste komma på en vettig frågeställning. Vi ska besikta bilen, skotta taket (om vi inte blir färdiga idag såklart), ante ska klippa sig, vi ska handla mat, vi ska besöka svenska hem, vi ska fira micke som fyller år & vi ska säkert skotta gården minst 2 gånger.


Nä, det är väl bäst att fortsätta läsandet...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0