2010

Nu har ännu ett år passerat & ett nytt har påbörjats. Tänk att det redan är 2011. Tiden går alldelens för snabbt.
När jag kommer att tänka tillbaka på 2010 så kommer jag till stor del tänka på min graviditet. Jag minns fortfarande fredagen den 12 mars som om det vore igår. Det var den dagen vi fick veta att vi skulle bli föräldrar. Och det var en hel del olika känslor som bubblade inom mig. Men, mest av allt en stor glädje♥
Den resan som började den dagen, kommer jag alltid att minnas. Inskrivning, Ultraljud & första gången vi fick höra Charlies hjärtljud var ju helt magiskt. Min graviditet var en otroligt spännande & helt fantastisk upplevelse & jag får en varm känsla i hjärtat varje gång jag tänker tillbaka på allt som hänt. Jag tycker att det var så otroligt mysigt att vara gravid & ibland kan jag faktiskt sakna det. Spänningen, längtan & framförallt känslan av att bära ett litet liv inom mig. Men, den 13 november förändrades våra liv. 09.16 kom han äntligen, vår efterlängtade dunderklump, Charlie. Det är snart två månader sedan han flyttade in i vårat liv på riktigt & det har hänt en hel del sedan dess. Men det är en annan historia. Så, 2010 är ett av de absolut bästa åren i mitt liv.


Annars under året så:
- läste jag klart min andra termin av 7 inom förskollärarutbildningen.
- fick jag uppleva glädjen & kärleken på två superfina bröllop. (trots att båda inträffade på de absolut varmaste dagarna på hela året vilket resulterade i att jag svettades som aldrig förr)
- fick jag chansen att jobba på rönnskär vilket jag är otroligt tacksam för. Föräldrapenningen ökade nämligen en hel del pga det. Inte dumt alls!:P
 
& någonting som värmer mitt hjärta lite extra är ju att jag har fått äran att vara fadder till en helt underbar tjej, Meja. En otroligt charmig liten tjej♥


2010 är alltså ett år som jag kommer att minnas med stor glädje & jag tror & hoppas att 2011 blir ett lika bra år. Men, kan det bli annat när man kan följa sitt barns utveckling? näe, jag tror inte det:)


♥Min gungande guldklimp♥


Kommentarer
Postat av: e

vad fint skrivet.. :)



och vilken sööötnos som sitter i gungan !!

2011-01-04 @ 09:25:07
URL: http://finnsisjon.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Världens sötaste Charlie !! - Grattis igen Johanna & Andreas, Vilken guldklimp ni har !

Kramar från Västra Vallen

2011-01-07 @ 10:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0